الأحد، يناير 01، 2006

برقيات

بمناسبة السنة الجديدة قررت أبعت برقيات للناس اللى لعبوا أو لسه بيلعبوا دور فى حياتى
الصراحة كان فيه ناس كنت مستخسر فيهم ثمن البرقية
بس قولت المسامح كريم يا واد يا كتابة


حمادة إبن أختى
برقية أولى يا إبنى إعتقنى واللهى حالعابك بالكمبيوتر
برقية إتنين يا إبنى عيب أنا إسمى خالو مش عم الحنجرة
مريم بنت أختى:أخر كلام الشوكولاته بالمعلقة بعشر بوسات,حتقوليلى البوس خلص حاكلها أنا
أم براء ربنا يخلليك كل اللى بتحبيهم ويخليكى لكل اللى بيحبوكى
مؤمن
برقية أولى هات نفس
برقية إتنين اللى يشرب لوحده يسكر
كريم الخنازير الصغيرة بتقولك كل سنة وأنت طيب
أحمد عارف يا إبنى بطل تفتى بقى نفختنى
توتو يا إبنى ركز شوية ماتكررش مأساة إبن خالتك
أحمد كامل يو ار ويلكم إن إيجيبت
عمرو كامل ذلتنى على كود الخرسانة يا أخى كل سنة وأنت ظابط
وليد كامل بطل تلعب بالوينكس على الم إس ان يا بابا
مؤمن عارف معلش ملكش نصيب فى الجاتوه
مهاب
برقية واحد من غير كلام وحشتنى
برقية إتنين أموت وأشوفك بالغطرة و العقال
بسنت
برقية واحد أسف
برقية إتنين أسف
إنجى الصراحة أنا مش قادر أفهمك ممكن تساعدينى
رضوى
برقية واحد كل سنة وأنتِ طيبة
برقية إتنين الصراحة كان نفسى أروح علشان عارف إن ده هيسعدك أنا أسف جداً
برقية تلاتة إنجزى يا ماما إنتِ طبعاً فهمانى
مصطفى أحمد إنت أجدع واحد شفته فى حياتى
علاء أنا لسة باعتلك مسج بدعيك فيها إنك تبطل جندلة وتعرف تسوق كويس والإتحاد مرة يرفع راسك ومصطفى يبطل ينفخ عليك
عبدالله الوحش أكيد إقتنعت دلوقتى إن العقيد أكبر من الوحش
معتز يوم بعد يوم بتأكد إنك شخص كويس بس ده مايمنعش إنك تخلص الهارد بسرعة
شريف زهيرى سواء أنا واحشك أو مش واحشك إنت واحشنى كتير أوى
رمضان
برقية واحد حسام بيقولك ينزل حجر تانى ولا لأ
برقية إتنين يا حريمك يا ضانى
زيكس إنت يا إبنى ضحكة إسكندرية
البرى ربنا يزيد من حبنا لبعض
مؤنس إنت أخر الرجال المحترمين
محمد خميس حضر البلاى إستيشن على بال مأكروت البوست ده
أحمد عبد القادر شايفك يا وسخ سيب البت الروسية يا ولا
محمود سعيد هى مطروح سقعة أوى فى الشتا زى ما بيقولو
شحاتة أيوة يا عم فيه جزء خامس من لورد أوف رينجس مصدقك طبعاً
شعبان الخمس أدوار اللى فاضلين يخلصو الإسبوع الجى فاهم
جمعة الجيش للجدعان
باسم هوا فين الجبل الأحمر ده .........هو ده الجبل الأخضر ولونوه........... إسود واللهى
هشام فتح الله بص أنا أهوه ببعتلك برقية مع إنى عارف إنك حتبقى نايم إصحى بقى السنة خلصت
مدحت بقالنا كتير ما إتكلمناش بقالنا كتير ما إتقابلناش
حازم فاروق مع إنك حرقت دمى فى المشروع بس كل سنة و إنت دماغك أكبر
حجازى السنة دى إن شاء الله حِلوة
إسلام فتحى يا ريت قبل ما تنادينى علشان النت الواقف تبقى تركب الكابل الأول
أمير وحمادة اللى حيعمل دونلود فيكم حأطلع بوزه
باشمهندس محمد حسن إستحملتنى كتير معلش لسه حتستحملنى كمان
باشمهندس أحمد حسن ربنا يكون فى عونك
أستاذ شريف أموت وأعرف ليه بعاملك ببرود أسف يا عم
أحمد سالم صباح تلفيق الشغل والتزويغ
دكتور خالد إنت بجد قدوة ليا
دكتور زكى أبوسك إيديك تنزلنى موقع يا دكتور
أشرف الكبير بدعيلك من قلبى إن ربنا يشفيك
أشرف الصغير عالحلوة والمرة سوا

نوال الزغبى بكرة تروق وتحلى يا جميل
أنغام بأمانة أحلى شريط السنادى
بريان دى بالما وحشتنى أفلامك يا عم متشوف شغلك بقى
تيم برتون صباح الفانتازيا
شارلى هوفمان أنا برفعلك القبعة إحتراما لعبقريتك
أحمد البيه يا ريت تبطل كتابة علشان إنت حمار كبير
بلال فضل أموت و أعرف إنت كويس ولا وحشٍِ
إبراهيم عيسى لمن تقُرع الأجراس

برقيات خاصة
كلية الهندسة ............................................................ كلام أبيح البنت اللى بتكتب البرقيات مرضتش تكتبه
عاطف الطيب الله يرحمك
زرياب إوعى تبطل كتابة
أولاد شارعنا:عزوتى
إخوانا السودانيين اللى ماتوا دمكم فى رقبتنا أظن كده عدانا العيب
مرسى عطا الله:ياااااااااااااااااااااااااااااااا رب
محمد عيسى يا إبنى إنت لو جسمك مات فأنت روحك معايا على طول
الراجل بتاع الوصلة
برقية واحد يعنى يا إبن الحمار إنت عندك قناتين بس شوتايم تحطلنا على واحدة فيهم أنيمل بلنت
برقية إتنين الله يحرق دمك زى ما بتحرق دمى
المدونين وقارئى المدونات كل سنة وأنتم بخير ومصر بخير
البت اللى بتكتب البرقيات إنتِ صوتك حلو أوى إنتِ إسمك أيه

10 Comments:

Blogger Sekhmet said...

انت اكيد لسه قابض
يا بختك ياعم
;)
وياترى اتبقى قد ايه من المرتب؟؟؟
كل سنه وانت طيب
:)

1/1/06  
Blogger Lasto-adri *Blue* said...

برقيات خاصة
كلية الهندسة ............................................................ كلام أبيح البنت اللى بتكتب البرقيات مرضتش تكتبه




هىهىهى.. انا ممكن أبعتها بدل عنها عشان أنا جبت أخرى م الكلية دى!!
بجد يعنى بجد بدعى عليها وعلى كل اللى فيها قبل ما أمسى وأول ما أصبح ع الخلق
نفسى اقول حراااااااااام

يلا مدام ليك صلة بالمكان دة يبقى مطحون دلوقتى امتحانت

يلا ربنا معاك وكل سنة وانت طيب

2/1/06  
Blogger بنت مصرية said...

بلال فضل أموت و أعرف إنت كويس ولا وحشٍِ

انا كمان هموت واعرف، لو عرفت قولى

5/1/06  
Blogger بنت مصرية said...

بلال فضل أموت و أعرف إنت كويس ولا وحشٍِ

انا كمان هموت واعرف، لو عرفت قولى

5/1/06  
Anonymous غير معرف said...

تعليق من بلال فضل:
ياعزيزي وأنا كمان أموت واعرف أنا كويس ولا وحش.. على العموم المفروض اننا نعيش الحياة كلها لكي نكتشف ذلك ونعرف نتيجته يوم الحساب.. عموما اعتقد اني كويس في حاجات ووحش في حاجات أو من الذين يقول الله عزوجل عنهم خلطوا عملا صالحا وآخر سيئا.. فعسى الله أن يتوب عليهم
قول يارب
شكرا لك ونصيحة من أخ مخلص ابتعد عن المرض الشرقي الشائع وهو تصنيف الناس.. كل انسان له جوانب حلوة وجوانب وحشة.. لك خالص تحياتي وكل سنة وانت طيب

8/1/06  
Blogger فتحي إسماعيل said...

برقية لصاحب المدونة:
جملتك لبلال فضل أدهشتني فيها براءتك
برقية لبلال فضل:
انت ما لكش قفلة ...نفس أنا بقى أعرف بتتعفق منين

31/5/06  
Anonymous غير معرف said...

انا هنا علشان اقولكم دا عيب والله اه والله عيب اوى

14/7/06  
Anonymous غير معرف said...

انا بقول بقى نبطل كتابة وكل واحد يشفلوا حاجة تنفعوا

14/7/06  
Anonymous غير معرف said...

على فكرة يا داليا انا قريت الكلام الجامد اللى انت كاتباه وبصراحة عجبنى جدا فكرك الجامد دا

14/7/06  
Anonymous غير معرف said...

hi ana sara kol sana w enta tayeb 7ata law kanet met2a7'ara ana ma3rafaksh bas 7asa enak 7ad tayeb awe w nefse akon zayak fi 7agat kter awe

10/5/07  

إرسال تعليق

<< Home

Free Web Site Counters