الأربعاء، أغسطس 08، 2007

من قلبى سلام لعمور

يعنى عُمر أبداً ما جه فى بالى يا واد يا عمرو إنى مش ححضر فرحك وكل اللى أقدر أعمله إنى أكتبلك بوست و أتصل أغلس عليك شوية و أدعيلك كام دعوة إن ربنا يباركلك فى جوازك إنشاء الله
عمرو أو المدون ملك أو الألقاب اللى بيشتهر فيها فيما بيننا
زى الشاب عُمر , عُمران , عمور و طبعاً أقرب الألقاب إلى قلبى لقب الضفدع الشجاع
عمرو بيتجوز النهاردة فى إسكندرية بينما أنا هنا فى الأمارات بعيداً شريداً عمال أتخيل الفرح حيكون عامل إزاى و عمال أتخيل الواد عمرو و هو واقف مذهول فى وسط الفرح مش مستوعب إنه العريس و إن الفرح ده بتاعه
عمرو عشرة أكتر من سبعتاشر سنة بالظبط لحد دلوقتى من أول ماقعدنا جنب بعض فى التختة فى رابعة إبتدائى مش ناسيله لحد دلوقتى وهو بيقول للبنت بسمة اللى كانت قاعدة ورانا إنتى بتروحى بليل تفتحى قزايز فى الكباريه و نظرة الذهول فى عين البنت اللى أكيد مكنتش متخيلة إن عيل عنده تمن سنين يقول الكلام ده لاحظ معايا إن الكلام ده كان فى أوائل التسعينات
عشرة طويلة من إبتدائى للمدرسة مع بعض فى إعدادى و ثانوى و كلية
ساعات كنا بنبعد عن بعض لكام شهر نتيجة لظروف أو لمشاكل ما بينا بس كنا بنرجع تانى
مفتكرش إننا بعدنا عن بعض لأكتر من شهر ودى حصلت نادر جداً من ييجى عشر سنين
والله واحشنى يا واد يا عمور والواحد مكسوف منك جداً بس إنت عارف الظروف
أنا على طول لما كنت بحضر أفراح و يكون حد من الناس القريبين للعريس أو العروسة مش موجودين كنت ببقى مستغرب جداً و أقول لو مكوناش مع الناس دول فى ليلة العُمر زى ما بيسموها أُمال حنكون معاهم إمتى
بس أنا النهاردة بتحط فى نفس الموقف يلا بقى حنعمل أيه يا دنيا
الواحد كتب كلام كتير و مسحه و كتب كلام تانى و مسحه وممكن يقعد يكتب كلام لحد الصبح و يمسحه برضوه
سلام يا عمور و ربنا يباركلكم إنشاء الله

التسميات:

2 Comments:

Blogger ملك said...

:)

يخيبك واد
انت فاكر بسمه و الله كانت ظريفه جدا البنت ده و اموره كمان و انا فاكر انى شوفتها بعد كده فى نادى الباشمهندسين اكتر من مره يمكن لحد ثانوى و لا حاجه

القصد

و الله يا حوكه غيابك فى الفرح فعلا كان مؤثر عليا جدا يعنى علشان انا بفكر زيك فى النقطه ده لو الناس اللى بتحب بعض بجد مكنتش موجوده فى يوم زى ده يبقى لاموأخذه احتين و حته
بس بفتكر كل حاجه و ارجع اقول
الدنيا ده فيلم فانتزيا كبير قوى الصراحه يعنى

يالا سلام يا لييلي العرب انا راجع بكره ان شاء الله و هانتقابل

14/8/07  
Anonymous غير معرف said...

hi ana sara ana kaman w ana hena mesafra ya3ni ..bent 7'alti et7'atabit w 3amalit fara7 ..w kan kol ili fi dema3'i ini bardo 2a3da hena be3ed w 3omri ma kont asada2 ini momkin afawit il fara7 beta3ha aw fara7 ay wa7da mn e7'watha w kont za3lana awi

31/8/07  

إرسال تعليق

<< Home

Free Web Site Counters